
1 
 

Dosarul nr. 3ra-500/16 
Instanţa de fond: Judecătoria Centru mun. Chişinău  – A. Catană 

Instanţa de apel: CA Chişinău – A. Panov, M. Moraru, A. Minciuna   

  

D E C I Z I E 
  

20 aprilie 2016                                   mun. Chişinău 
 

 

Colegiul civil, comercial şi de contencios administrativ lărgit al 

Curţii Supreme de Justiţie 
 
 

în componenţa: 

      Preşedintele şedinţei                   Svetlana Filincova, 

   Judecători                Sveatoslav Moldovan, Iurie Bejenaru,    

                                    Elena Covalenco, Maria Ghervas,   

 

 examinînd recursul declarat de către Consiliul Coordonator al Audiovizualului în 

pricina civilă la acţiunea Întreprinderii cu Capital Străin „Jurnal de Chişinău Plus” 

Societate cu Răspundere Limitată împotriva Consiliului Coordonator al Audiovizualului 

privind anularea actului administrativ, 

 împotriva deciziei Curţii de Apel Chişinău din data de 16 decembrie 2015,  

 

C O N S T A T Ă: 
 

ÎCS „Jurnal de Chişinău Plus” SRL la data de 03 iulie 2014 s-a adresat cu cerere 

de chemare în judecată împotriva Consiliului Coordonator al Audiovizualului privind 

anularea art. 4 al deciziei nr. 61 din 16 mai 2014, în partea sancționării postului Jurnal 

TV ( f.d. 4-9, vol. I). 

În motivarea acțiunii ÎCS „Jurnal de Chişinău Plus” SRL a indicat, că potrivit art. 

4 al deciziei 61 din 16 mai 2014 al Consiliului Coordonator al Audiovizualului postul de 

televiziune Jurnal TV a fost sancționat cu avertizare publică pentru încălcarea 

prevederilor pct. 3.1, lit. a) din licența de emisie seria AA  nr. 073710 din 03 iulie 2009, 

nerespectarea prevederilor art. 191 alin. 3 şi alin. 6, art. 21 alin. 1 al Codului 

Audiovizualului. 

În opinia reclamantului examinarea chestiunii de sancționare a ÎCS „Jurnal de 

Chişinău Plus” SRL a purtat un caracter unilateral şi formal, cu încălcarea flagrantă a 

procedurii stabilite de Legea nr. 131 din 08 iunie 2012 privind controlul de stat asupra 

activității de întreprinzător, observîndu-se intenţia clară de persecutare. 

Întrucît, Consiliul Coordonator al Audiovizualului se găsește în lista instituțiilor 

statului, care efectuează controale planificate şi inopinate asupra activităţii 

întreprinderilor, care îşi desfăşoară activitatea de emisie a serviciilor de programe, 

efectuînd în perioada 23 martie 2014 – 25 martie 2014 control la postul „Jurnal TV”, 

contrar prevederilor art. 8 al Legii sus – menţionate, n-a înregistrat controlul pe pagina 

http://www.controale.gov.md, fapt care în conformitate cu art. 31 al aceleași Legi 

conduce la nulitatea actului de control, rezultatele controlului se consideră nule şi nu pot 

servi drept temei pentru aplicarea sancțiunilor. 

http://www.controale.gov.md/


2 
 

ÎCS „Jurnal de Chişinău Plus” SRL prin scrisoarea nr. 284-E/04 din 14 mai 2014 

a atenţionat Consiliul Coordonator al Audiovizualului despre încălcarea admisă la 

efectuarea controlului. 

Consideră, că decizia Consiliului Coordonator al Audiovizualului nr. 61 din 16 

mai 2014 în partea sancţionării reclamantului este emisă cu încălcarea art. 28, alin. 8 

Codul Audiovizualului, nefiind combătute argumentele ÎCS „ Jurnal de Chişinău Plus” 

SRL, astfel, fiind nemotivată. 

ÎCS „ Jurnal de Chişinău Plus” SRL de asemenea consideră, că decizia este 

neîntemeiată şi în fond. 

Prin decizia nr. 61 din 16 mai 2014 Consiliul Coordonator al Audiovizualului a 

invocat derogarea de la prevederile art. 191  alin. 3 şi 6 al Codului Audiovizualului, şi 

anume, că la data de 23 martie 2014, 24 martie 2014 şi 25 martie 2014 în cadrul rubricii 

„Jurnal economic” au fost difuzate o serie de reportaje comerciale, cu conţinut de 

publicitate pentru serviciile oferite de companiile „TOPLIDER”, „Brikson” şi 

„Moldcell”; la data de 24 martie 2014 şi 25 martie 2014 în cadrul rubricii „Jurnal 

economic” a fost difuzat un subiect despre Etapa 1 a Campionatului Naţional de pescuit 

la rapitori cu spining de pe mal, în calitate de sponsor principal al evenimentului fiind 

menţionată compania „Starnet”, căreia i s-a făcut publicitate. Reclamantul indică, că 

pentru constatarea acestei derogări este necesar întrunirea obligatorie a 3 condiții 

cumulative: a) să nu afecteze responsabilitatea şi îndependenţa editorială a 

radiodifuzorului; b) să nu încurajeze în mod direct cumpărarea sau închirierea 

produselor sau serviciilor respective; c) să nu scoată în evidență în mod exagerat 

produsele şi/sau serviciile în cauză. În fapt, Consiliul Coordonator al Audiovizualului a 

constatat lipsa a două condiţii lit. b) şi c), ceea ce nu constituie cumulativ condiţiile de 

derogare de la aceste prevederi. 

De asemenea, prin decizia recurată s-a constatat, că la data de 25 martie 2014 în 

cadrul rubricii Promo pentru campania „Alege echipa şi înverzește oraşul”, organizată 

de „Jurnal TV”, a fost plasată publicitate pentru „Iutecredit”, care a fost prezentată în 

calitate de partener al campaniei, contrar prevederilor art. 21 alin. 1 al Codului 

Audiovizualului. Reclamantul consideră că Consiliul Coordonator al Audiovizualului 

eronat a apreciat acest fapt ca abatere, deoarece postul „Jurnal TV” a organizat 

împreună cu „Iutecredit” o campanie socială „Alege echipa şi înverzește oraşul”, în 

scopul promovării unei conduite ecologice responsabile pentru un mediu curat şi 

sănătos şi nu promovarea unor mesaje comerciale. Mai mult ca atît, promovarea unor 

mesaje sociale, altele decît comerciale, nu constituie publicitate, şi nu poate fi imputată 

ca abatere. 

La data de 23 decembrie 2014 ÎCS „Jurnal de Chişinău Plus” SRL a depus cerere 

de completare a cererii de chemare în judecată ( f.d. 86-87, vol. I). 

În motivarea cererii de completare a invocat, că decizia nr. 61 din 16 mai 2014 a 

Consiliului Coordonator al Audiovizualului este ilegală, deoarece ea a fost votată de o 

persoană, care nu mai avea calitatea de membru, ori potrivit hotărîrii Parlamentului din 

data de 11 aprilie 2008 Vitalie Tabunşcic a fost confirmat în funcţie de membru al 

Consiliului Coordonator al Audiovizualului pe un termen de 6 ani. Hotărîrea a întrat în 

vigoare la data de 11 aprilie 2008, respectiv la data emiterii deciziei contestate din 16 

mai 2014  mandatul lui Vitalie Tabunşcic era expirat. 

Prin hotărîrea Judecătoriei Centru mun. Chişinău din data de 28 aprilie 2015 s-a 

respins acţiunea ÎCS „Jurnal de Chişinău Plus” SRL ( f.d. 182. Vol.I). 



3 
 

Nefiind de acord cu hotătrîrea primei instanţe, la data de 04 mai 2015 ÎCS „Jurnal 

de Chişinău Plus” SRL a depus cerere de apel, prin care a solicitat admiterea acesteia, 

casarea hotărîrii cu emiterea unei hotărîri noi de admitere a acţiunii integral ( f.d.191, 

vol. I). 

Prin decizia Curţii de Apel Chişinău din data de 16 decembrie 2015 s-a admis 

apelul declarat de către ÎCS „Jurnal de Chişinău Plus” SRL, s-a casat hotărîrea primei 

instanţe cu emiterea unei hotărîri noi, prin care s-a anulat art. 4 din decizia Consiliului 

Coordonator al Audiovizualului nr. 61 din 16 mai 2014 în privința sancționării postului 

Jurnal TV ( f.d. 244). 

Nefiind de acord cu decizia Curţii de Apel Chişinău din data de 16 decembrie 

2015 Consiliul Coordonator al Audiovizualului a depus recurs, prin care a solicitat 

admiterea recursului, casarea deciziei instanţei de apel cu emiterea unei hotărîri noi de 

respingere a acţiunii ca fiind nefondată ( f.d. 1-8, vol. II). 

În motivarea recursului, recurentul a invocat, că instanța de apel la examinarea 

litigiului a dat o apreciere eronată probelor prezente la materialele dosarului, incorect a 

aplicat prevederile legii materiale, fiind aplicată o lege care nu trebuia să fie aplicată. La 

emiterea deciziei au stat prevederile Legii cu privire la controlul de stat asupra activităţii 

de întreprinzător, deşi la caz nu sunt aplicabile deoarece monitorizarea şi supravegherea 

executării prevederilor Codului Audiovizualului este o activitate continuă a Consiliului 

Coordonator al Audiovizualului. 

În conformitate cu art. 434 alin. 1 CPC recursul se declară în termen de 2 luni de 

la data comunicării hotărârii sau a deciziei integrale. 

Materialele cauzei atestă, că decizia Curţii de Apel Chişinău a fost pronunţată la 

data de 16 decembrie 2015, expediată părţilor prin intermediul oficiului poştal la data de 

11 ianuarie 2016, confirmare privind recepţionarea acesteia de către recurent la 

materialele dosarului lipseşte. 

Recursul, depus la 03 februarie 2016 se consideră a fi depus în termen.  

În conformitate cu art.445 alin.1, lit. f) CPC instanţa, după ce judecă recursul, 

este în drept să admită recursul, să caseze integral sau parţial decizia instanţei de apel şi 

să mențină hotărîrea primei instanţe. 

Verificînd legalitatea deciziei adoptate în raport cu materialele cauzei și 

prevederile legale, Colegiul civil, comercial și de contencios administrativ lărgit al 

Curții Supreme de Justiție consideră recursul, depus de către Consiliul Coordonator al 

Audiovizualului, întemeiat și care urmează să fie admis din următoarele motive. 

Prin decizia Consiliului Coordonator al Audiovizualului nr. 18 din 14 februarie 

2014 s-a decis efectuarea unei monitorizări tematice a serviciilor de programe ale 

posturilor de televiziune la capitolul respectarea prevederilor legale de plasare a 

publicități, în conformitate cu legislația în vigoare următoarelor posturi: „Moldova 1”; 

„Prime; „Canal 3”; „2 Plus”; „ N 4”; „Publika TV”; „TV 7”; „PRO TV CHIŞINĂU”; 

„CTC Mega”; „Jurnal TV”; „Bravo”; ”Muz TV”; „TVC 21”; „NOROC”; „Busuioc 

TV”; „RU-TV MOLDOVA”; „ALT TV” şi „Euro TV”. 

Postul de televiziune „Jurnal TV” a fost monitorizat în perioada 23-25 martie 

2014, iar în urma monitorizării emisiei postului „Jurnal TV” s-a stabilit, că la data de 23 

martie 2014, 24 martie 2014 şi 25 martie 2014 în cadrul rubricii „Jurnal economic” au 

fost difuzate o serie de reportaje comerciale, cu conţinut de publicitate pentru serviciile 

oferite de companiile „TOPLIDER”, „Brikson” şi „Moldcell”; la data de 24 martie 2014 

şi 25 martie 2014 în cadrul rubricii „Jurnal economic” a fost difuzat un subiect despre 



4 
 

Etapa 1 a Campionatului Naţional de pescuit la rapitori cu spining de pe mal, în calitate 

de sponsor principal al evenimentului fiind menţionată compania „Starnet”. La 

difuzarea acestor reportaje informative s-au constatat derogări de la prevederile art. 191 

alin. 3, 6 Codul Audiovizualului. La data de 25 martie 2014 în cadrul rubricii Promo 

pentru campania „Alege echipa şi înverzește oraşul”, organizată de „Jurnal TV”, a fost 

plasată publicitate pentru „Iutecredit”, care a fost prezentată în calitate de partener al 

campaniei, contrar prevederilor art. 21 alin. 1 al Codului Audiovizualului. 

Raportul de monitorizare a fost expediat în adresa ÎCS „Jurnal de Chişinău Plus” 

SRL prin scrisoarea nr. 269 din 24 aprilie 2014. La data de 15 mai 2014 ÎCS „Jurnal de 

Chişinău Plus” SRL a depus obiecţii asupra raportului de monitorizare. 

Prin decizia nr. 61 din 16 mai 2014, art. 4, s-a decis avertizarea publică a ÎCS 

„Jurnal de Chişinău Plus” SRL, fondatoarea postului de televiziune „Jurnal TV”, pentru 

transmisia serviciului de programe cu încălcarea prevederilor pct. 3.1 lit. a) din Licenţa 

de emisie seria AA nr. 073710 din 03 iulie 2009 pentru nerespectarea prevederilor art. 

191 alin. 3, 6, art. 21 alin. 1 Codul Audiovizualului.  

ÎCS „Jurnal de Chişinău Plus” SRL, contestînd art. 4 al deciziei nr. 61 din 16 mai 

2014, a invocat încălcarea procedurii efectuării controlului, stabilite prin Legea cu 

privire la controlul de stat asupra activității de întreprinzător nr. 131 din 08 iunie 2012, 

prin neinformarea anticipată despre control. 

Potrivit art. 4 al Legii nr. 131 din 08 iunie 2012, „se consideră control orice 

formă de verificare, revizie, audit, evaluare şi/sau analiză exercitată de către un organ 

de control la faţa locului şi/sau prin solicitare directă de la persoana controlată a 

documentaţiei şi a altei informaţii prin poştă, inclusiv prin poşta electronică, sau prin 

telefon, informaţie pe care aceasta, în virtutea legii, nu este obligată să o ofere 

periodic”. 

La caz, ÎCS „Jurnal de Chişinău Plus” SRL invocă nerespectarea procedurii ce 

ţine de controlul planificat, care presupune un control, efectuat conform datelor 

Registrului de stat al controalelor, şi despre care persoana supusă controlului este 

notificată cu cel puţin 5 zile lucrătoare pînă la data desfăşurării lui.  

Instanţa de recurs constată argumentul neîntemeiat, ori potrivit deciziei nr. 18, 

adoptate în cadrul şedinţei publice din 14 februarie 2014, Consiliul Coordonator al 

Audiovizualului a decis efectuarea unei monitorizări tematice a serviciilor de programe, 

ale posturilor: „Moldova 1”; „Prime; „Canal 3”; „2 Plus”; „ N 4”; „Publika TV”; „TV 

7”; „PRO TV CHIŞINĂU”; „CTC Mega”; „Jurnal TV”; „Bravo”; ”Muz TV”; „TVC 

21”; „NOROC”; „Busuioc TV”; „RU-TV MOLDOVA”; „ALT TV” şi „Euro TV” la 

capitolul respectării prevederilor legale de plasare a publicităţii. 

Monitorizarea efectuată de Consiliul Coordonator al Audiovizualului cade sub 

incidența art. 40 al Codului Audiovizualului, potrivit căruia Consiliul Coordonator al 

Audiovizualului are atribuţii de monitorizare a conținutului serviciilor de programe 

oferite de radiodifuzori şi oferta de servicii de programe asigurate de distribuitorii de 

servicii periodic şi ori de cîte ori consiliul consideră necesar sau este sesizat cu privire la 

nerespectarea de către radiodifuzorul sau distribuitorul de servicii a prevederilor legale, 

a normelor de reglementare în domeniu sau a obligaţiilor înscrise în licenţa de emisie. 

Monitorizarea permite consiliului verificarea respectării volumului, condiţiilor de 

difuzare a spoturilor publicitare şi teleshopping, respectarea condiţiilor şi volumul total 

de timp folosit pentru plasarea de produse ş.a. 



5 
 

Consiliul Coordonator al Audiovizualului este unicul organ, care supraveghează 

respectarea prevederilor Codului Audiovizualului, monitorizează modul în care 

radiodifuzorii se conformează obligaţiilor legale ale acestora şi condiţiilor licenţelor de 

difuzare. Rolul Consiliului constă în asigurarea unei pieţe a audiovizualului, bazată pe 

responsabilitatea faţă de public în sfera audiovizualului, în care să fie respectate 

principiile de comunicare audiovizuală, libera concurenţă, să fie garantată libertatea de 

exprimare, principiul pluralismului de opinii şi idei, cel politic şi social, în cadrul 

programelor transmise de radiodifuzorii aflaţi sub jurisdicția Republicii Moldova. 

Prin scrisoarea nr. 2503-13 din 16 ianuarie 2014 Cancelaria de Stat a explicat, că 

în urma analizei activităţii Consiliului Coordonator al Audiovizualului s-a confirmat 

lipsa activităţii de control planificat în accepțiunea Legii nr. 131, cap. II, secţiunea I 

„Controlul planificat”, deoarece activitatea Consiliului se desfăşoară sub formă de 

monitorizare continuă. Cu toate acestea, în caz că există sau vor exista activităţii de 

verificare suplimentară, acestea sunt considerate controale inopinate, în baza Legii nr, 

131 din 08 iunie 2012, art. 2 „Toate controalele care nu corespund noţiunii de control 

planificat se consideră controale inopinate”. 

Astfel, se confirmă, că monitorizarea postului de televiziune „Jurnal TV” a avut 

loc cu respectarea procedurii de monitorizare, iar rezultatele monitorizării sunt valabile. 

Monitorizarea a demonstrat faptul încălcării de către postul „Jurnal TV” a 

Codului Audiovizualului şi anume prevederilor art. 191 alin. 3 prin încurajare în mod 

direct la cumpărarea sau închirierea produselor sau serviciilor respective, scoaterea în 

evidență în mod exagerat a produselor, a alin. 6 prin verbalizarea caracteristicilor 

produsului plasat de către „TOPLIDER”, „Brikson”, „Moldcell” şi „Starnet” şi art. 21 

prin plasarea publicităţii pentru „Iutecredit” în cadrul rubricii Promo pentru campania 

„Alege echipa şi înverzește oraşul”. 

Argumentul ÎCS „Jurnal de Chişinău Plus” SRL precum că la emiterea deciziei 

nr. 61 din 16 mai 2014 Consiliul Coordonator al Audiovizualului nu a ţinut cont de 

faptul că programele în care sunt plasate produse trebuie să întrunească cumulativ 3 

condiții: a) să nu afecteze responsabilitatea şi independenţa editorială a radiodifuzorului; 

b) să nu încurajeze în mod direct cumpărarea sau închirierea produselor sau serviciilor 

respective; c) să nu scoată în evidenţă în mod exagerat produsele şi/sau serviciile în 

cauză este neîntemeiat şi eronat. Întrunirea cumulativ a trei condiţii presupune 

respectarea condițiilor de plasare a produselor, iar lipsa măcar a unei condiţii presupune 

derogare de la prevederile art. 191 alin. 3 Codul Audiovizualului. Postul „ Jurnal TV”, 

plasînd produse, nu a întrunit cumulativ aceste trei condiții. 

 S-a constatat că ÎCS „Jurnal de Chişinău Plus” SRL la difuzarea reportajelor 

relatate şi monitorizate a încurajat în mod direct consumatorii de programe de a 

cumpăra produse sau servicii în cazul „Moldcell”, produsele şi serviciile sunt scoase în 

mod exagerat în evidenţă prin denumire, calitate, mijloace de utilizare a acestora; 

întreprinderile date au fost scoase în evidenţă atît prin verbalizare, cît şi prin imagini, 

mesajul fiind foarte clar de a promova şi a vinde produsele propuse de „TOPLIDET”; „ 

Brikston”; „Moldcell” şi „Starnet”, astfel au fost încălcate şi prevederile ar. 191 alin. 6 

al Codului Audiovizualului. 

Nu poate fi reţinut nici argumentul ÎCS „Jurnal de Chişinău Plus” SRL precum că 

nu au fost încălcate prevederile art. 21 alin. 1 al Codului Audiovizualului, care prevăd 

că „publicitatea şi teleshopping-ul se difuzează grupat, fiind uşor de identificat prin 

marcaje corespunzătoare şi fiind separate de alte părţi ale serviciului de programe prin 



6 
 

semnale optice şi acustice”, întrucît campania „Alege echipa şi înverzeşte oraşul” este 

socială şi promovează condiţii ecologice responsabile pentru un mediu curat şi sănătos, 

dar nu promovează mesaje comerciale. 

Instanţa reţine, că în cadrul rubricii Promo din data de 25 martie 2014, pentru 

campania „Alege echipa şi înverzeşte oraşul” organizată de postul „Jurnal TV”, a fost 

plasată publicitate pentru „Iutecredit”, care a fost prezentată în calitate de partener al 

campaniei, publicitatea fiind plasată într-un mod deschis. 

Sub acest aspect, CEDO a stabilit în cauza Casado Coca c. Spania că publicitatea 

poate fi uneori limitată în special pentru preîntîmpinarea concurenței neloiale. 

Instanţa de recurs menționează, că toate aceste derogări de la prevederile Codului 

Audiovizualului duce la nerespectarea scopului acestui cod, care presupune „apărarea 

drepturilor consumatorului de programe de a recepţiona informaţii corecte şi obiective, 

care ar contribui la libera formare a opiniei, asigurarea drepturilor radiodifuzorilor la 

libertate editorială şi libertate de exprimare, instituirea principiilor democratice de 

funcţionare a audiovizualului din Republica Moldova”. 

Instanţa de apel eronat în partea motivantă a deciziei a invocat, că Consiliul 

Coordonator al Audiovizualului nu a respectat prevederile art. 38, alin. 7 Codul 

Audiovizualului, care stipulează că „Consiliul Coordonator al Audiovizualului va 

informa radiodifuzorul sau distribuitorul de servicii despre orice investigaţie care îl 

priveşte, despre învinuirile ce i se aduc şi îi va crea posibilitatea de a-şi prezenta cazul 

în faţa consiliului”. Aceste invocări sunt contrare probatoriului administrat de către 

instanţa de judecată, ori potrivit scrisorii de însoţire (f.d. 38, vol. I) în adresa ÎCS 

„Jurnal de Chişinău Plus” SRL a fost expediat raportul de monitorizare, iar prin 

scrisoarea nr. 284-E/14 din 14 mai 2014 ÎCS „Jurnal de Chişinău Plus” SRL şi-a expus 

obiecţiile faţă de raport. 

Instanţa de recurs reţine, că potrivit extrasului din procesul - verbal nr. 11 din 16 

mai 2014, dezacordul cu rezultatele monitorizării înaintat de către ÎCS „Jurnal de 

Chişinău Plus” SRL a fost examinat la şedinţa Consiliului Coordonator al 

Audiovizualului ( f.d. 118, vol. I).  

La emiterea deciziei contestate Consiliul Coordonator al Audiovizualului a 

respectat prevederile art. 38, alin. 7 Codul Audiovizualului. 

Nu poate fi reţinut nici argumentul privind ilegalitatea deciziei pe motiv că a fost 

votată de un membru cu împuternicirile expirate. 

În conformitate cu prevederile ar. 42 alin. 1 al Codului Audiovizualului, 

„Consiliul Coordonator al Audiovizualului este compus din 9 membri, desemnaţi de 

Parlamentul Republicii Moldova”. 

La caz, s-a stabilit că la şedinţa Consiliului Coordonator al Audiovizualului din 

data de 16 mai 2014 au fost prezenți 9 membri, inclusiv şi Vitalie Tabunşcic, a cărui 

împuterniciri într-adevăr erau expirate. Instanța reţine, că votul lui Vitalie Tabunşcic nu 

a fost decisiv şi nici într-un fel nu a influențat asupra soluţiei adoptate ( f.d. 117, vol. I). 

Potrivit art. 7 al Hotărîrii Parlamentului nr. 433-XVI din 28 decembrie 2006 cu 

privire la aprobarea statutului, a structurii organizatorice şi a efectivului- limită ale 

Consiliului Coordonator al Audiovizualului, „Consiliul deliberează în prezenţa a cel 

puţin 6 dintre membrii săi, iar deciziile se adoptă dacă întrunesc votul a cel puţin 5 

membri”.  



7 
 

Astfel, decizia Consiliului Coordonator al Audiovizualului nr. 61 din 16 mai 2014 

este legală, votarea căreia a întrunit votul a cel puţin 5 membri, fapt ce corespunde cu 

prevederile normei sus-citate. 

 Colegiul consideră că, instanţa de fond a examinat pricina sub toate aspectele, 

stabilind cu certitudine raportul juridic litigios, circumstanţele de fapt, legea materială 

ce guvernează raportul juridic. De asemenea, în cadrul judecării pricinii, instanţa de 

judecată a creat participanţilor la proces condiţii obiective şi echitabile pentru 

exercitarea drepturilor şi obligaţiunilor procedurale, fapt ce se încadrează în asigurarea 

dreptului la un proces echitabil, garantat prin art.6 al Convenţiei Europene pentru 

apărarea Drepturilor Omului.  

Colegiul civil, comercial şi de contencios administrativ lărgit al Curţii Supreme 

de Justiţie menţionează, că instanţa de fond în partea motivantă cît şi în dispozitivul 

hotărîrii corect a constatat netemeinicia pretenţiilor ÎCS „Jurnal de Chişinău Plus” SRL 

precum că nu a comis derogări de la prevederile pct. 3.1 lit. a) din Licenţa de emisie 

seria AA nr. 073710 din 03 iulie 2009, art. 191 alin. 3, 6 şi art. 21 alin. 1 Codul 

Audiovizualului, hotărîrea fiind neîntemeiat casată prin decizia instanţei de apel din data 

de 16 decembrie 2016. 

Instanţa de recurs conchide că decizia Curţii de Apel Chişinău este pasibilă 

casării din considerentul aplicării şi interpretării eronate de către aceasta a normelor 

legale, cu menţinerea hotărîrii instanţei de fond. 

Reieşind din cele expuse, în baza art. 445 alin. 1 lit. f) CPC Colegiul civil, 

comercial şi de contencios administrativ lărgit al Curţii Supreme de Justiţie 

 

D E C I D E : 
 

Se admite recursul declarat de către Consiliul Coordonator al Audiovizualului. 

Se casează decizia Curţii de Apel Chişinău din 16 decembrie 2015 în pricină 

civilă la cererea de chemare în judecată la acţiunea Întreprinderii cu Capital Străin 

„Jurnal de Chişinău Plus” Societate cu Răspundere Limitată împotriva Consiliului 

Coordonator al Audiovizualului privind anularea actului administrativ. 

 Se menţine hotărîrea Judecătoriei Centru mun. Chişinău din 28 aprilie 2015. 

 Decizia este irevocabilă din momentul emiterii. 

 

Preşedinte şedinţei                    Svetlana Filincova 

 

Judecătorii        Sveatoslav Moldovan 

 

          Iurie Bejenaru 

 

          Elena Covalenco  

              

                   Maria Ghervas 

 

 


